http://www.youtube.com/watch?v=cofSBcbp9kM

 

學校多媒體英文課的自我介紹影片。想了解我的人可以點一下。因為英文課所以字幕是英文的,不過翻成中文有點奇怪。


開場:

If a man is defined by what he has done, not what he has said...
I could be so defined as you will now see

如果一個人是經由他的作為而被定義、而不是他所說的話...
那在這影片中你就可以看到我是什麼樣的人

I believe that I should try to make myself detached from fixed patterns of thinking and doing things. It is then that I can begin to see a whole new world, and embark on a whole new way of life.

So yes, I admire Leonardo da Vinci and I have tried painting, once.

我相信我不應拘泥於固定形式的想法與做事的方式,只有當一個人真的能夠讓思想自由時,他才能開始做他自己(關於做自己,其實我有很多想法,只是在影片裡我沒辦法講。我只覺得,想做什麼就做什麼,絕對不是做自己。)

是,我仰慕達文西,而我也試過繪畫,一次。


=============================
1. A Passion for arts that move hearts

不想直接翻譯...passion熱情 arts藝術 move hearts 感動人心,請自行心領神會!

Painted with Tablet and Photoshop CS2
Summer, 2009

那眼睛是2009退伍沒多久後,我參考youtube教學用繪圖版和PS畫的

Beautiful, isn't it?

嗯...很美,不是嗎?

===============================
2. A dream, to chase the wind

我有一個夢,就是去當一個追風的少年

===============================
3. An adventurous heart that do crazy deeds

adventurous愛冒險的、crazy deeds瘋狂行為

At 10pm, on the last day of 2007.

2007年的最後一天晚上十點

I set off on foot from Taipei main station with the destination being the north coast of 金山萬里 on a whim. It eventually took me eight hours and arriving at 6am...

我從台北車站出發,目的地是北方的金山萬里。沒有什麼特殊目的...想去就去了。最後花了我八個小時,隔年的早上六點才抵達金山

The formidable gusts of frozen wind from the north and the low temperature around five degree celsius and the total darkness at 陽金公路 did not succeed in dissuading me from setting another step forward.

凌晨從北方吹來令人恐懼的寒風、五度的低溫、陽金公路沒有路燈的全黑路段都沒有讓我興起任何往回走的念頭

Finally I have seen yellowish lights in the distant, I knew 金山 is there, waiting...when they were closer, a winding path of myriad light poles loomed... That was not 金山... but this did not dissuade me either...

終於,我看到遠方山腳的昏黃燈光(陽金公路是下山、北海金山在相對的山腳位置),我知道金山在那裡...等待著...但是當我跑的更近、那昏黃的燈光無限的延伸開來、成為無盡蜿蜒山路中的無言路燈...但這也沒讓我往回走

And this long trek had finally came to its end after I had been cheered and asked if I would like to take a ride countless times...

Eventually, the immense span of the see is in front of me. "Happy New Year 2008", I spoke to me softly.

最後,這長遠的旅程在我被無數騎著機車衝陽明山和北海跨年的年輕人加油鼓勵、其中還有三次被問要不要搭便車之後結束了...

最後,無盡的太平洋(還是東中國海、菲律賓海?)就在我眼前。我輕輕對我自己說,新年快樂,2008。

======================
4. More over, I love to mingle with the nature
我也喜歡大自然!

Mount=某某山...

but I am also a traditional bowyer who make wood bows with knife and trees

我也是一位業餘製弓者,用樹幹與刀製作弓箭

a trunk is first selected

首先先選一根你喜歡的樹幹

and cut with my knife

然後用刀切到適合長度

shaped further with a drawknife

再用drawknife(西方的刨刀、中國好像沒有正式稱呼)給他修理一下

string the bow with a string

隨便拿條繩子把弓上弦看看

finish the bow with tung oil and there you go
用桐油塗裝...

I am Robin Hood....!
我是...Robin Hood!!

Manufactured in 1985, Taipei.
Attended Yen-Ping High School (延平中學) in Taipei, Fu-Jen Catholic University and National Central University in 新莊, Taipei. Served the military duty later in the southern taiwan from 2008-2009.

Mr. Jim is an environmentalist with a vibrant personality and a strong body. He wishes to share with you the rich store of anecdotes in his life, only he cannot do so in such a short film...

1985年於台北製造,就讀延平中學、輔仁大學、中央大學、2008至2009於南台灣服役。Mr.Jim是一位有活力與熱情的environmentalist(環境保護者),他還有強壯的身體。他希望可以跟各位分享他生命中種種有趣的事物,可惜他無法在這短短的影片中做到這件事情...


arrow
arrow
    全站熱搜

    MrdotJim 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()